با عرض سلام خدمت دوستان
بحث ازدواج در مسیحیت رابررسی میکردیم برای واضحتر شدن بحث بهتر است این مقدمات را بررسی کنیم
مقدمه اول : اینکه بدانیم شهوت جنسی یکی از نیرومند ترین امیال انسان ها می باشد آنقدر قوی که داوود نبی را به آن گناه بزرگ وادار کرد گتاب مقدس قسمت سموئیل باب 11
وقت عصر كه داود از بسترش برخاسته بر پشت بام خانة پادشاه گردش كرد و از پشت بام زنی را دید كه خویشتن را شستشو میكند و آن زن بسیار نیكومنظر بود. 3 پس داود فرستاده دربارة زن استفسار نمود و او را گفتند كه “آیا این بتشَبع دختر اَلِیعام زن اُوریای حِتِّی نیست؟” 4 و داود قاصدان فرستاده او را گرفت و او نزد وی آمده ده بمیرد.” (دوم سموئیل 11: 2-27)
یا اینکه زوان شناسانی مثل فروید همه رفتارهای انسان را مبتنی بر میل جنسی میداند یا داقل یکی از مولفه های قوی هست اگر کودک پستان مادر را می مکد؛ اگر پسر به مادر و دختر به پدر محبت می ورزد؛ اگر فلان نویسنده در گوشه ای می نشیند و به خلق آثار ادبی می پردازد؛ اگر هنرمندی با قدرت خلاقه ی خود به ابداع یک اثر هنری می پردازد و اگر... همه و همه می کوشند تا تمایلات واپس رانده خود را ارضاء نمایند.کتاب توتم و تابو (تلخیص )
یا اینکه حوادث روزنامه را بخوانید چه حوادث خطرناکی که بخاطر این میل رخ داده شده
0روزنامه قدس ص13 ضمیمه 26 فروردین 96)مثل کشتن پدر و مادر بخاطر دختری (البته این میل یکی از مهم ترین عوامل این حوادث نه تمام علت )
مقدمه دوم : اینکه قبول کنیم این میل قوی وچود دارد و برای این میل راه چاره بیابیم
من سه راه حل را منطقا بررسی میکنم
الف راه آزادی جنسی ب: راه تعظیل کردن این میل با عقیم ساختن و تجرد زیست ج راه ازدواج برای کنترل میل و ایجاد محدودیت های خاص برای جلوگیری از هیجان این میل
الف راه آزادی های تمام عیار اگرجه در این روش اطفا غریزه میشود و دیگر میل چنسی انطور که باید نیست اما دیگر لطافت زنانگی زنان بی ارزش میشود ذا میبینم در این کشورها درصد تحرک جنسی نسبت به عریان بودن زنان کم هست
مشکل دیگر انحرافات جنسی مثل هم جنس گرایی زنا با اشیا حیوانات
ازهم پاشیدگی خانواده و.....
ب: زاه محدودیت مثل عقیم کردن که به وجود این میل در بشر منافات دارد یا تجرد زیست کشیشان
که این هم به نظر نادرست هست چون انسان های خیلی کمی قوت تحمل ذدر مقابل این میل ر ادارند
دلیل بر سخنم بی آبروی های که کشیشان برای واتیکان به بار آورده
ج: راه کنترل میل با ازدواج درست و به هنگام و وجود حجاب و رعایت قوانین خاص بین محرم و نامحرم بخاطر کنترل طبعی این میل
توجه کنید که در این روش هم شما ازدواج میکنید و هم زندگی دارید که طبیعت انسان اقتضا دارد هم از مفاسد این میل بدرورید
به علاوه اینکه در دسترس نبودن راحت زنان برای مردان ایجاد جذابیت و کشش میکند
چرا که لطافت و زیبایی زنانه مثل غرب کالای مفد و بیارزش نیست بلکه گوهری ارزشمند هست
لذا در ایران حتی صحبت کردن با یه زن ممکن هست لذت بخش باشد
البته در اینجا هم از افراط تفریط جلوگیری باید کرد ضمن اینکه حق طلاق را در صورت مصلحت و ناسازگاری به رسمیت میشناسد برخلاف مسیحیت
مقدمه سوم نتیجه :قضاوت با شما کدام یک بهتر هست ؟
عشق.دین.محبت...
ما را در سایت عشق.دین.محبت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 195 تاريخ: پنجشنبه 5 مرداد 1396 ساعت: 10:28